Szkolenie "CLC" (Classroom Learning Community ? współpraca zespołu klasowego) dotyczyło różnych aspektów zarządzania klasą, utrzymania dyscypliny w klasie, analizowania powodów konfliktów w grupie rówieśniczej, a także badania sposobów rozwiązywania konfliktów pomiędzy uczniami. Szkolenie pozwoliło na rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych niezbędnych w szkole XXI wieku.
Model District Class Learning Community (CLC) oparty jest na badaniach, opracowanych w celu zaszczepienia pozytywnego, opartego na współpracy klimatu w klasie. Nauczyciel dzieli się z uczniami przywództwem w klasie, dzięki czemu rozwija się współpraca. Uczniowie biorą pełną odpowiedzialność za własną naukę z silnym naciskiem na rozwój osobisty i odpowiedzialność. Wszyscy uczniowie biorą aktywny udział w tworzeniu kluczowych zasad, które wpłyną na poprawę atmosfery w klasie, (najczęstszym sposobem jest na tym etapie burza mózgów. Uczniowie podpisują się pod zasadami, zobowiązując się tym samym do przestrzegania ich). Dzięki temu wiedzą, co robią w szkole, wspólnie tworzą misję, która skupia się na zachęceniu wszystkich do nauki i współrealizowaniu misji szkoły. Uczniowie ustalają realne i wymierne cele, do których dążą i które realizują każdego dnia. Są świadomi czego uczą się i w jaki sposób mogą sprawdzić swoje umiejętności. Uczniowie wyposażeni są w foldery danych na podstawie których mogą śledzić i mierzyć indywidualny postęp w realizacji wyznaczonych celów. Na podstawie indywidualnych postępów uczniów, nauczyciel śledzi w jaki sposób następuje realizacja ogólnego celu całej klasy. Korzyści płynące ze stosowania modelu CLC:
2019-04-01 17:14:05 |
Ze względu na dostosowanie strony internetowej do wymogów ustawy o dostępności cyfrowej strona jest przebudowywana.