Samochodówka w Pszczynie, Powiatowy Zespół Szkół nr 1 im. Generała Józefa Bema w Pszczynie

PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna PZS nr1 Pszczyna
"Szczawnicka przygoda"

Relacja z integracyjnego wyjazdu młodzieży Ochotniczego Hufca Pracy w Pszczynie do Szczawnicy - "Szczawnicka przygoda"

W sobotę 22 czerwca rozpoczęliśmy  7-dniową wakacyjną  przygodę  w  Szczawnicy. Już w autokarze rozpoczęliśmy pierwszą integrację. Najpierw były nieśmiałe spojrzenia i uśmiechy, ale po chwili bariery zostały przełamane. Pszczyna, Pyskowice i Bielsko stały się jednością :)

Pierwszy dzień

Zakwaterowaliśmy się w Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy  po czym udaliśmy się do centrum urokliwej Szczawnicy. Spacer promenadą wzdłuż potoku Grajcarek odblokował nasze górne drogi oddechowe. Mogliśmy się odprężyć i odstresować. Promenada rozpoczyna się przy dolnej stacji kolejki linowej na Palenicę, następnie biegnie do miejsca, gdzie łączy się ze ścieżką pieszo-rowerową prowadzącą na Słowację wzdłuż Dunajca. Są tu ławeczki, na których można odpocząć, tarasy widokowe, stylowe mostki, mogliśmy także podziwiać różnorodną roślinność. Dzień zakończyliśmy grą na boisku, oraz wspólnym śpiewem.

Drugi dzień

Rankiem po witalnym śniadaniu pojechaliśmy autobusem do Sromowców Wyżnych, skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie Pienińskiego Parku Narodowego z flisackiej tratwy. Czując zapach świeżego powietrza, wspaniałe odgłosy ptaków, szum wody, poczuliśmy magię tego niepowtarzalnego miejsca. W ciągu dwóch godzin, bo tyle czasu trwał spływ Dunajcem, zapomnieliśmy o naszych problemach i codziennościach i przenieśliśmy się do świata, gdzie panuje spokój i wyjątkowa aura. Spływ Dunajcem pozwolił nam się zrelaksować, oraz wyciszyć, a opowieści flisackie dodatkowo umilały nam czas. Po południu postanowiliśmy zwiedzić pobliski wodospad zwany "Zaskalnik". Nie zabrakło nam sił na wspólne wieczorne zabawy na terenie ośrodka, graliśmy w siatkówkę, tenis ziemny, badmintona.

Trzeci dzień

Oj działo się! Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy autokarem do Niedzicy, zwiedziliśmy zaporę, oraz zabytkowy zamek. Pani przewodnik ciekawie opowiedziała o jego historii, oraz wiele z nim związanych anegdot. Dowiedzieliśmy się również, że zamek niedzicki był plenerem wielu filmów kręcono tutaj zdjęcia do filmu "Zemsta", do seriali telewizyjnych takich jak "Janosik", oraz "Wakacje z duchami". Później zwiedzaliśmy ruiny zamku w Czorsztynie, ale żeby do nich się dostać musieliśmy przepłynąć gondolami Jezioro Czorsztyńskie. Ale frajda, moglibyśmy tak płynąć i płynąć J.  Z ruin zamku mogliśmy podziwiać piękną panoramę Pienińskiego Parku Narodowego. Takie żywe lekcje historii na pewno długo pozostaną w naszej pamięci. Wieczorem  szaleństwa na boisku  i wspólna zabawa przy grillu.

Czwarty dzień

Z samego rana, po pysznym śniadanku wyruszyliśmy na  długi spacer do Wąwozu Homole. Musieliśmy się dostać do miejscowości Jaworki. Nie było łatwo, długa trasa, oraz upał dawał nam w kość. Jak tylko weszliśmy na teren rezerwatu poczuliśmy ulgę, mogliśmy się odprężyć i odpocząć. Śpiew ptaków, oraz roślinność Rezerwatu Pienińskiego Parku Narodowego zrekompensował nasz trud.  Przewodnik z wielką pasją opowiadał o historii rezerwatu, o różnych ciekawostkach i legendach. Jedna  nich mówi o ukrytych kosztownościach między skałami. Dowiedzieliśmy się również, że schronienie znajduje tutaj wiele zwierząt, m.in. puchacz, sokolik pustułka, czy jaszczur plamisty, a cały rezerwat jest jednym z najpiękniejszych rezerwatów przyrody w Pieninach. Idąc dalej wąwozem spotkaliśmy górala przebranego za Janosika, który co jakiś czas robił obchód, żeby zobaczyć kto odwiedza jego góry. Bardzo lubił  rozmawiać z turystami i robić sobie z nimi zdjęcia. W godzinach popołudniowych czekała na nas kolejna atrakcja, wjechaliśmy, a potem zjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Palenicę - przepiękny krajobraz niezapomniane widoki !!! Wieczorem spędziliśmy  wspólnie czas  na pizzy i oczywiście graliśmy w piłkę.

Piąty dzień

Piąty dzień był najtrudniejszy, bowiem w planie mieliśmy zdobyć szczyt Trzy Korony. Wiedzieliśmy, że jest to najwyższy szczyt w Pieninach Środkowych. Rankiem, kiedy słońce jeszcze tak nie doskwierało, wyruszyliśmy autokarem do Sromowiec Niżnych, aby rozpocząć naszą trudną  wędrówkę. Wyruszyliśmy spod schroniska Trzy Korony, Wąwozem Szopczańskim, a potem było bardzo stromo- wspięliśmy się na Przełęcz "Chwała Bogu" i w końcu zdobyliśmy szczyt. Trasa momentami była bardzo trudna , ale było warto. Panorama, która rozpościerała się ze szczytu wynagrodziła nasze  zmęczenie. Dalsza wędrówka poprzez szczyt Czerezik i malowniczą Sokolicę doprowadziła nas  nad brzeg Dunajca, gdzie po przeprawie tratwą na drugą stronę dotarliśmy do Szczawnicy. Wieczorem  zregenerowaliśmy siły, ochłodziliśmy  się lodami i oddawaliśmy się sportowym szaleństwom.

Szósty dzień

To był bardzo relaksujący dzień. Po śniadaniu wyruszyliśmy do  części uzdrowiskowej Szczawnicy, gdzie każdy mógł pokosztować leczniczych wód mineralnych . Po dłuższym odpoczynku i  zregenerowaniu sił  wdrapaliśmy się na Bryjarkę-szczyt Beskidu Sądeckiego, z którego  podziwialiśmy panoramę Szczawnicy. Następnie zeszliśmy nad potok Grajcarek, na którego brzegu  zażywaliśmy kąpieli słonecznych. W góralskiej karczmie zjedliśmy przepyszne naleśniki,  a potem odpoczywaliśmy w Parku Dolnym w otoczeniu zieleni i  szemrzącej wody. Ostatni wieczór przed wyjazdem spędziliśmy  razem słuchając muzyki, grając w piłkę i wspominając nasze przygody

Siódmy dzień

To już koniec naszej  wakacyjnej  przygody,  krótki spacer szczawnickimi uliczkami i naładowani pozytywną energią wracamy do domów. Może za rok znowu się spotkamy?

2019-07-03 13:00:48

Bezpieczna szkoła PZS nr1 Pszczyna
Centrum Kształcenia Ustawicznego PZS nr1 Pszczyna
ZŁOMOWISKO PZS nr1 Pszczyna

Ze względu na dostosowanie strony internetowej do wymogów ustawy o dostępności cyfrowej strona jest przebudowywana.

DRONE_EXPERT Deklaracja dostępności kontakt ksztalceniezawodowe dokumenty kształcenie zawodowe informacje dla pracodawców Kształcenie zawodowe POWER2039 TwojeDaneTwojaSprawa Procedury PTW AutoCad Rekrutacja POWER047743 Ochrona danych osobowych przyjacieleszkoly POWER036212 POWER036215 Cyfrowobezpieczni Historia i Wos POWER023566 POWERSE023562 power2015 POWER-2015-014623 POWER-2014-000247 zapowiedzi kandydaci Przedmioty mechaniczne Język polski Chemia Procent dla szkoły Instrukcja do dziennika Materiały do pobrania Zastępstwa testy Kontakt kursy informacje ogólne dla uczniów dla nauczycieli Bezpieczna szkoła Mam zawód mam pracę w regionie Projekty unijne Fizyka Informatyka Matematyka Egzamin zawodowy Egzamin maturalny Zajęcia pod patronatem POPP Zajęcia dodatkowe Koła zainteresowań Oferty WDN Szkolny zestaw programów nauczania Wymagania edukacyjne Samorząd Uczniowski Szkolny Klub Europejski Harmonogram kursów Oferty praktyk dla uczniów Oferty pracy dla absolwentów Ważne i przydatne linki Harmonogram zebrań i konsultacji Szkolny zestaw podręczników Pedagogizacje Rada Rodziców Warunki ubezpieczenia uczniów Ważne i przydatne strony Kalendarz roku szkolnego Statut Program wychowawczo-profilaktyczny Program profilaktyki Druki do pobrania Kierunki kształcenia Oferta szkoły Rekrutacja elektroniczna Biblioteka i czytelnia szkolna Pedagog szkolny Gabinet medycyny szkolnej Historia szkoły Nauczyciele Sukcesy uczniów i absolwentów Uczniowie Absolwenci Sponsorzy aktualności